God morgon

Vad möts man av på aftonbladets hemsida idag då? krig, Israel bombar Gaza. Varför? Jag är ingen expert men enligt det jag läser så vill Israels utrikesminister bli premiärminister och för att han ska vinna valet i februari måste han få bort Palestinska Hamas från makten. Jag står i alla fall på den sidan där jag tror att våld inte löser någonting, men de där "pojkarna" kanske vill känna sig tuffa? Nej jag höjer ingen tumme för bomber och krig.

Kajakpaddlare attackeras av vithaj. Igår läste vi om en 51årig man som blev dödad av en vithaj när han snorklade i Australien, idag läser vi (visas på ett klipp) att några kajakpaddlare möter en illsken vithaj vid samma kust om jag inte misstar mig. Hajen knuffar lite på ena kajaken och mannen ramlar ut men kommer snabbt upp i kajaken igen, efter 10min tröttnar nog hajen och försvinner därifrån. Jag är imponerad över att paddlarna filmade hela händelsen!
Nu är jag ännu mer skraj för att bada i havet, tack hajar.

Nu ska jag försöka piggna till lite, hoppas ni gillade min nyhets-uppdatering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0